آموزش سئو و تولید محتوا

دوره آموزش تولید محتوا

آموزش سئو سایت

ابزار های سئو سایت

بک لینک ها بیشتر از عوامل دیگر در رتبه بندی سایت موثرند. تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت ، جایگاه سایت شما را در رتبه بندی تعیین می کند. هدف بک لینک ها را مشخص کنید. لینک سازی باید یکنواخت ، پیوسته و سازگار باشد و زمانی که شما به جایگاه مشخص رسیدید، قطع نشود.
دریافت بک لینک از منابع مرتبط. موتورهای جستجو نتایج مرتبط برای هر کلمه کلیدی نمایش می دهند و لینک از صفحات یا سایت های مرتبط سیگنال قوی از مرتبط بودن سایت شما به موتور جستجو ارسال می کند. دریافت بک لینک از منابع معتبر. دریافت لینک های وردی از سایت های معتبر به موتور جستجو می فهماند که سایت شما هم معتبر می باشد. آماده کار برای بدست آوردن بک لینک های با کیفیت بسیار بالا باشید. معمولا هر چه بک لینک راحت تر بدست آید کیفیت و ارزش آن پایین تر خواهد بود. دریافت بک لینک از دامنه های قدیمی. دریافت لینک از دامنه های قدیمی با ارزش تر از دامنه های جدید می باشد. دریافت بک لینک از سایت هایی با محتوای با کیفیت. دریافت لینک از یک مطلب بی کیفیت یا تکراری با یک محتوای تازه و با ارزش برابر نیست.
تنوع در دریافت بک لینک ها . دریافت انواع مختلف بک لینک از رنج وسیعی از آدرس های بسیار مفید می باشد. IP برای هر صفحه از سایت که می خواهید رتبه آن پیشرفت کند ، لینک سازی کنید. به دیگران اجازه دهید به صفحات داخلی سایتتان ، صفحه ای که برای بدست آوردن رتبه بالا در کلمه کلیدی خاص مدنظرتان است ، لینک دهند. برای بک لینک. متن توصیفی معمولا توضیح دقیق (Anchor text) قرار دادن متن توصیفی تری از صفحه ارائه می دهد. دریافت بک لینک از منابع خوبی که رقبای شما استفاده می کنند. اگر سایتی به یکی از رقبای شما لینک کرده است دلیل خوبی است تا شما هم از آن درخواست لینک کنید. دریافت بک لینک با متن کلمات کلیدی مورد نظرتان. استفاده از کلمات کلیدی سایت در متن لینک اهمیت بسیاری دارد و باید 25 % از بک لینک های شما از این نوع باشد.
درصد بیشتری از بک لینک های سایتتان برندسازی شده باشند. استفاده از نام شرکت یا برند در بک لینک ها می تواند سیگنال استفاده شما از تکنیک های مهارتی لینک سازی را به موتور جستجو ارسال کند.


سایت هایی که به شما لینک کرده اند را شناسایی کنید. با استفاده از گوگل کنسول می توانید سایت هایی که به شما لینک کرده اند را ببینید. انجام این کار به شما اطلاعاتی راجب بک .Open Site Explorer یا Ahrefs ثبت نام در سایت لینک های ساییتان و همچنین سایت های رقیب می دهد. هر صفحه از سایت حداقل باید یک لینک از صفحه دیگر دریافت کند. نتایج موتور جستجو شامل صفحاتی که از صفحه دیگر از همان سایت یا از سایت دیگر لینک دریافت نکرده باشد، نمی شود. از صفحه اصلی ساییتان به صفحات مهم دیگر سایت لینک بدهید. این کار اعتبار صفحه اصلی را به صفحات دیگر انتقال می دهد و باعث بهبود رتبه آن صفحات خواهد شد. اضافه کردن لینک های متنی در محتوا به مطالب مرتبط با آن در سایت . درست است که ارزش لینک های خارجی را ندارد اما هنوز هم لینک سازی درونی باعث انتقال اعتبار صفحات به یکدیگر و ارسال سیگنال به موتور جستجو که کدام صفحه با کدام کلمه کلیدی رتبه بندی شود ، می شود. حذف لینک های خارجی غیر ضروری . تنها لینک به صفحاتی که فکر می کنید بازدیدکننده را به سایت شما دعوت می کند می تواند مفید باشد. به سایت ها و وبلاگ های مرتبط لینک کنید. اگر شما به سایت های مرتبط دیگر لینک کنید این شانس وجود خواهد داشت که آن ها هم به شما لینک کنند البته اگر سایت خوبی داشته باشید. نوشتن نظرات در وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط. این کار باعث جلب اعتماد مردم می شود ، هم مالک سایت هم برای بازدیدکنندگان نسبت به آن سایت. درج نظرات برای مطالب. مطلبی که تعداد بیشتری نظرات دارد، نشانه موفقیت سایت در برقراری تعامل با کاربر و کیفیت سایت می باشد.


تعامل با وبلاگ نویسان صنعت شما . به واسطه وبلاگ های مرتبط (سایت های اجتماعی ، فروم ها و ...)، مردم بهتر سایت شما را می شناسند و راغب به لینک کردن به سایت شما و اشتراک گذاری مطالب سایتتان می شوند. برقراری ارتباط کسب و کارتان با سایت های مرتبط. برقراری ارتباط مفید که به هر دو سایت کمک کند ، سئو را ساده تر و ارزان تر برای شما و آن ها خواهد کرد. انتشار مطالب برای به اشتراک گذاری اخبار و نظرات. این راه خوبی است که از سایت های خارج از صنعت خود لینک دریافت کنید. استفاده از وب سایتتان برای ایجاد اعتماد و برقراری ارتباط. هر چه ارتباط بیشتری داشته باشید، اعتماد بیشتری از مردم جلب خواهید کرد، افراد بیشتری درباره شما صحبت می کنند ، به شما لینک می دهند و در نهایت از شما خرید می کنند. آدرس و شماره تلفن خود را در تمامی صفحات سایت اضافه کنید. استفاده از این اطلاعات باعث افزایش سئو و رتبه شما می شود اگر از کلمات کلیدی که شامل نام شهر یا آدرس شما باشد ، استفاده کرده باشید. نام سایت خود را در دایرکتوری های محلی ثبت کنید. حداقل 11 دایرکتوری با ارزش و مرتبط با صنعتتان پیدا کرده و سایت خود را ثبت کنید. از مشتریان خود بخواهید تا نظرات خود را در گوگل پلاس و دایرکتوری های محلی قرار دهند. نظرات و بازبینی های مفید رتبه شما را در لیست جستجو محلی گوگل ارتقا خواهد داد و می تواند به طور مستقیم از نتایج جستجو قابل دسترسی باشد. از شبکه های اجتماعی برای ترویج مطالب سایت ها و افراد دیگر استفاده کنید. وقتی سایت ها و افراد دیگر این عملکرد شما را ببینند، این شانس برای شما بوجود خواهد آمد تا آنها هم مطالب شما را ترویج دهند.


افزایش سطح سیگنال های شبکه های اجتماعی. فعالیت بیشتر در شبکه های اجتماعی و ارسال سیگنال آن موجب افزایش اعتبار سایت و دیده شدن بیشتر در نتایج جستجو می شود. از دکمه های به اشتراک گذاری مطالب در سایت استفاده کنید. این عمل باعث می شود تا راه آسانی را برای به اشتراک گذاری مطالبتان توسط دیگران فراهم کنید. رسانه های اجتماعی جایگزینی برای سئو نیستند. فعالیت های اجتماعی شما باید بخشی از استراتژی سئو سایت باشد نه جایگرینی کامل. به عنوان نشانه برند بودن و RSS برای وب سایت.
موتور جستجو صفحات وب سایت را رتبه بندی می کند نه سایت را. یک وب سایت بر اساس محتوای منحصربفرد صفحاتش وکلمات کلیدی استفاده شده در آنها رتبه بندی می شود و نه بر اساس کیفیت کلی سایت. سایت های کوچک می توانند رتبه بالاتری از سایت های بزرگ داشته باشند. سایت های کوچک با محتوای با اعتبار و ارزش جایگاه بهتری نسبت به سایت هایی بزرگ بدون محتوا با کیفیت و کاربرپسند خواهند داشت. از جایگاه سایتتان در رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظرتان آگاه باشد. با استفاده از ابزار گوگل کنسول می توانید از وضعیت سایتتان در کلمات کلیدی مختلف آگاه شوید. هدفتان بدست آوردن سه رتبه اول باشد نه 11 تای اول. اگر سایتتان در بین سه رتبه اول در کلمات کلیدی هدف نباشد، بنابراین شما درصد کمی از ترافیک حاصل از جستجوی کلمات کلیدی بدست خواهید آورد.


رتبه بندی می تواند گمراه کننده باشد. کسب رتبه بالاتر در صورتی که افزایش بازدیدکننده و در نهایت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را در پی نداشته باشد ، موثر و مفید نخواهد بود. نگران پیج رنک خود نباشید. بسیاری از سایت ها با پیج رنک پایین بسیار قوی تر از سایت هایی با پیچ رنک بالا عمل می کنند.
مشخص کنید. مطمئن شوید که سایتتان با یکی WWW یا بدون WWW آدرس سایت را با از این آدرس ها بارگذاری می شود. استفاده از معماری مناسب برای سایت. هر صفحه از سایت باید در 3 کلیک از صفحه اصلی سایت قابل دسترس باشد. URL های واضح و ساده استفاده کنید. کاربران باید بتوانند موضوع صفحه را از URL از آن تشخیص دهند. در محتوای سایت استفاده H2 ، H کلمات کلیدی را در قالب 1 .heading استفاده از تگ های کنید.


این ها اطلاعات بیشتر و اضافه تری راجب سایت شما به موتورهای .rich snippets استفاده از جستجو می دهند. 301. اگر آدرس برخی از صفحات سایت را تغییر داده اید اما آدرس redirects استفاده از قدیمی را به آدرس جدید منتقل نکرده اید ، تمامی لینک هایی که به آدرس قدیمی اشاره می کنند ،هدر رفته اند. را اندازی صفحه 414 . لینک کردن به بهترین مطالب سایتتان از صفحه 414 به این معنی است : بازدیدکنندگانی که آن را میبینند کمتر راغب به ترک سایت هستند. آن ها . alt بهینه سازی تصاویر سایت. استفاده از کلمات کلیدی در نام تصاویر و ویژگی بهینه سازی وب سایت برای کاربران موبایل. سایت شما باید برای کاربرانی که از گوشی های هوشمند و تبلت استفاده می کنند ، واضح باشد. سازگاری وب سایت با تمامی مروگر ها و رزولوشن های مختلف نمایشی.  افزایش سرعت بارگذاری وب سایت. استفاده از ابزارهای سنجش سرعت سایت مانند و استفاده از توصیه های آن ها جهت بهبود سرعت بارگذاری سایت.

استفاده از شرکت هاستینگ قابل اعتماد و در دسترس. رتبه وب سایت شما در صورتی که سایتتان به دلیل عدم استفاده از سرویس هاستینگ معتبر از دسترس خارج شود به شدت افت خواهد کرد. تهیه نسخه پشتیبان از سایت به طور منظم.اگر اطلاعات سایت را از دست دهید بدون شک رتبه سایت را هم از دست خواهید داد. بنابراین متورهای جستجو سایت هایی را که نتوانند در نتایج جستجو نمایش دهند، سریعا حذف خواهند کرد.

برچسب ها:

تولید محتوا

سئو سایت

آموزش تولید محتوا

صفحه اول گوگل