معرفی پنج کسب و کار که با استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی به موفقیت های مطلوبی رسیده اند
اینستاگرام
شبکه اجتماعی
معرفی پنج کسب و کار که با استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی به موفقیت های مطلوبی رسیده اند
۱- برند اسییرمنت لاو
برند اسییرمنت لاو، یک کمپانی تولید پوشاک کودکان
میباشد. این برند، کار خود را از یک وبلاگ ساده آغاز کرد. اما اکنون با استرا تژیهای
خاص، در شبکه های اجتماعی به یک برند معروف و محبوب تبدیل شده است. تبلیغ در شبکه
های اجتماعی، باعث شد تا این برند به عنوان یک تجارت الکترونیک بزرگ شناخته شود.
برند اسییرمنت لاو، سبک خاص خود را دارد و این سبک، معرف برند میباشد.
این برند، اولین فعالیت در شبکه های اجتماعی را از فیسبوک آغاز کرد و با عکاسی های خاص و تحقیق و یافتن ویژگی های جامعه هدف خود، توانست سود زیادی در کسب وکارش داشته باشد. عکسهای پست شده در فیس بوک از این برند، کیفیت بسیار خوبی داشتند. نورپردازی و ویرایش خوب عکسها نیز بر افزایش مخاطبان این برند، تاثیرگذار بوده است.
۲- برند ترای د ورد
این برند، یک کسب وکار برای تحویل غذا میباشد.
با خلاقیت و درگیر کردن مشتریان خود، توانسته به برند محبوبی تبدیل شود. فعالیت
برند ترای د ورد در فیسبوک، به این صورت است که ماهانه، جعبههای اشتراکی برای
مشتریان خود میفرستد که در این جعبه ها، غذا و یک هدیه غافلگیرکننده قرار داده
است. با این روش، مشتریان این برند هر ماه منتظر جعبه اشتراکی و غافلگیری آن ماه
خواهند بود.
این برند هر ماه، تصاویر جذاب و زیبایی از هدایایی که به مشتریان خود داده است را در فیسبوک منتشر میکند. در نتیجه توانسته محبوبیت و موفقیت زیادی را در شبکه های اجتماعی به دست آورد. شما نیز میتوانید از این روش های زیبا و هیجان انگیز برای جذب مشتری بیشتر، استفاده کنید.
۳ـ برند مایکروسافت
قطعاً تا به حال نام کمپانی بزرگ مایکروسافت
به گوشتان خورده است و میدانید که این کمپانی، موفقیتهای زیادی دارد. اما هرگز تصور نخواهید کرد که دلیل بخشی از موفقیت های این کمپانی، تبلیغ در شبکه های اجتماعی باشد. برند مایکروسافت، پیشرفت خود را مدیون شبکه های اجتماعی ای مانند اینستاگرام است. شبکه اجتماعی اینستاگرام این برند، بر مخاطبان تمرکز دارد. مایکروسافت با تبلیغ در اینستاگرام، به مردم نشان میدهد که چگونه در طول روز، از برنامه های این برند، در زندگی روزمره خود استفاده میکنند و چگونه به اهداف خود میرسند و نیازهای خود را برآورده میسازند. برند مایکروسافت، فعالیت خود در شبکه های اجتماعی را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد و از این طریق، مشتریان جدید و بیشتری را با خود آشنا کرد. مایکروسافت، با این روش توانست ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کند و میلیون ها فالوور را جذب نماید.
۴ـ برند سومو می
برند سومو می، با الهام گیری از جملات مثبت و تأثیرگذار و همچنین استفاده از داستان ها، توانسته پیشرفت زیادی از طریق شبکه های اجتماعی داشته باشد. گاهی استفاده از یک تصویر خوب و یا یک جمله کوتاه و پرمعنی، بهتر از ده ها خط توضیح دادن است. سومو می، از این روش برای جذب مخاطب استفاده میکند. از تصاویر زیبا و پرمعنی و نشان دادن نتایج درخشان برای اثبات خود در شبکه های اجتماعی، استفاده میکند. همچنین از کلمات تأثیرگذاری مانند «جدیدترین» در معرفی خود غافل نمیشود.
۵ـ برند یونیکلو
برند یونیکلو، یک برند معروف پوشاک در ژاپن میباشد که با استفاده از پخش ویدئوهای سریع از لباس ها در شبکه های اجتماعی، توانسته موفقیت بزرگی را کسب کند. این ویدئوها از تصاویری ساخته شده اند که به سرعت حرکت میکنند و هر کدام از این ویدئوها، یک محصول را معرفی میکند. این برند، کار خود را از توئیتر آغاز کرد. در توئیتر اگر یک پست با تصویر به اشتراک گذاشته شود، شانس بیشتری برای موفقیت دارد. همچنین اگر تصاویر تحرک داشته باشند، درصد موفقیت بیشتر است.
نتیجه گیری
همانطور که در بالا توضیح داده شد، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، بر
موفقیت کسب وکار تأثیر بسیار زیادی دارد. از آنجایی که در این نوع از بازاریابی،
هدف شما، مخاطبان خاص خودتان است، بهتر است مطالب و محتوای تولید شده بر اساس سلیقه
آنها باشد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که برای تبلیغ محصول شما، تمام
شبکه های اجتماعی مناسب نیستند. این وظیفه شماست که شبکه اجتماعی مناسب خود را پیدا
کنید.
در آخر، فراموش نکنید که رقابت در بازار کار، زیاد است و برای بالا کشیدن
خود و موفقیت باید هر روز راه های جدیدی را انتخاب کنید تا محبوب مخاطبانتان باشید.
اگر قصد تبلیغ در شبکه های اجتماعی را دارید، بهتر است مشاوره در این زمینه را از یاد
نبرید تا بتوانید، به نتیجه مطلوب خود برسید.