گوگل ادوردز
برندینگ
خرید گوگل ادز
تبلیغات در گوگل
گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است.
google Adwords چیست؟
گوگل ادز که قبلا گوگل ادوردز نام داشت، یک سیستم تبلیغات کلیکی است که در آن هزینه هر کلیک توسط تبلیغکننده تعیین میشود. سرویس ادز به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر آن که سایتهایشان بر حسب رتبهای که الگوریتمهای گوگل به آنها اختصاص دادهاست در نتایج جستجو نمایش داده میشود، بتوانند سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وبسایت آنها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش بگذارند.در گوگل ادوردز تبلیغ به شکل متن کوتاهی ظاهر می شود که در برگیرنده دو عنوان، توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت است. تبلیغ جایی از صفحه نتایج دیده می شود که شما می خواهید. "به عنوان مثال بالا یا پایین صفحه اول نتایج جستجوی گوگل"
به این ترتیب صاحبان وبسایتها میتوانند با هزینههایی به نسبت کم وبسایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وبسایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید میتوانید با قدری هزینه در اولین صفحهٔ نتایج جستجو حتی اولین وبسایتی باشید که کاربر با آن مواجه میشود. باقی کار با شما و کیفیت وبسایت و خدماتتان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.
تقریبا حدود 2 دهه است که کاربران روزانه در گوگل از عبارات گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست استفاده میکنند. گوگل ادز (Google Adwords سابق) پلتفرم اصلی تبلیغات گوگل محسوب میشود. سیستم این نوع تبلیغ دقیقا مانند مزایده است. تبلیغ دهنده کلمه کلیدی خود را انتخاب کرده، پیشنهاد هزینه مورد نظر خود را اعلام میکند و بعد از اجرای تنظیمات آن را منتشر میکند. احتمالا شما هم هنگام جستجو در گوگل با چنین نتایجی روبرو شده اید که کمی از نتایج ارگانیک متفاوت هستند. به طور کلی در کنار آگهی های گوگل ادز برچسب تبلیغ یا ad نمایش داده میشود.
چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟
واضح است که تفاوتی بین نوع بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است سایت را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل این امر بسیار ساده است. ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار بهعبارتی سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. بنابراین شما به میلیون ها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج طبیعی) نیاز ندارید. در عوض به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق ادوردز وارد سایت شده اند.
تبلیغات کیلیکی یعنی چه ؟
در روش گوگل ادز، گوگل جهت نمایش دادن تبلیغ از حساب کسی که تبلیغ داده است مبلغی کم نمیکند و فقط موقعی مبلغ کلیک را کم میکند که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده و به سایت منتهی شود. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم میکند یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و چندین پارامتر دیگر تغییر میکند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود.
گوگل ادز به معنی تبلیغات کلمه ای می باشد که وقتی در گوگل شما کلمه یا عبارتی را جستجو میکنید 10 نتیجه اول گوگل وب سایت هایی هستند که براساس رعایت نکات فنی و اصطلاحا به صورت ارگانیک ربات گوگل انها را نمایش میدهد ولی به کمک گوگل ادز میتوان سفارش نمایش لینک های تبلیغاتی را داد به صورتی که شما تعیین میکنید که در زمانی که به طور مثال کلمه موبایل جستجو شد وب سایت من با این ادرس و با این عنوان در معرض دید کاربر قرارگیرد و بعد در این کار با سایر متقاضیان رقابت میکنید که هر کاربری هزینه بالاتری را پیشنهاد بدهد در لینک اول قرار خواهد گرفت و سایر متقاضیان بعداز آن نمایش داده میشوند. گوگل ادز، بسته به کلماتی که کاربران انتخاب میکنند و میزان سرچ یک کلمه، هزینههای را برای آن تخصیص میدهد. در حقیقت این روش، رقیبی برای SEO است.